דע כי שם ה' רוצים בו פעמים ה' לבד. אחר שביאר הרב כי מה שאמר משה מה שמו הרצון בו מה עצמותו ואמנם אמר מה שמו להגדילו, כן אמרו הראני נא את כבודך הראני נא את עצמותך ואמר כבודך להגדילו, ואמר כי שם ה' רוצים בו פעמים ה' לבד כאמרו לא תשא את שם ה' אלהיך ונוקב שם ה' ומזה הרבה. ויאמר שנית על עצמותו כאומרו מה שמו וכו'. ויאמר שלישית על הדבור כאמרו כי שמי בקרבו עניינו דברי בקרבו או מאמרי בקרבו, והענין שהוא כלי לרצוני וחפצי כי כמו שהדבור הוא כלי לאדם להעביר חפצו כן השפע המגיע מאת השם לנביא אשר השפע הוא כלי לו להעביר רצונו וחפצו כי אז הנביא יעשה מה שצווה בלי ספק:
והנה אבאר הדברים בשתוף מלאך. כי יבאר ענין כי שמי בקרבו והמלאך מבואר בפרק ו' מחלק ב':
וכן כבוד ה' פעמים רוצה בו האור הנברא אשר ישכינהו השם במקום להגדלה על דרך המופת. ולפיכך קרא זה הענין כבוד, ר"ל היותו מורה בטבעו על יכולת ממציאו וחכמתו. וירצה בכבוד ג"כ שנית על עצמו כאמרו הראני נא את כבודך:
ובא המענה כי לא יראני האדם וחי, והרצון כי אתה תקיש התשובה לשאלה וכן תקיש באהיה אשר אהיה לשאלה אשר שאל מה שמו כי התשובות יורו שהשאלות היו על עצמותו. ויאמר שלישית הגדלת האנשים כלם לשם ואף כל מה שזולתו יגדלהו, והדברים יגדלו את השם בג' אופנים, אם בהשגת גודל עצמותו ושלמותו אף שלא יספיקהו הלשון, והאדם לבד יגדילהו במאמרים להורות על מה שהשיג בשכלו ויפרסם בו לזולתו, ומי שאין לו השגה כדומם כאלו הם מגדילים ג"כ בהיותם מורים בטבעם על יכולת ממציאם וחכמתו הנה השכלים הנבדלים יגדילוהו בהשגה לבד, כי כל מה שישיג שלמותו הגדילו כשיעור השגתו והאדם יגדל בלשונו ושכלו, ומי שאין לו השגה כדומם כאלו הם מגדילים ג"כ וא"כ כל המציאות יגדילו לשם כ"ש שהאדם יגדילהו אחר שיש לו השגה ולשון, ואמרו:
ואם היה מה שאין ראוי לו הדבור כגלגלים והשכלים הנבדלים, וכבר הרחיבה לשון שאף הדוממים מצד היותם בטבעם מורים על יכולת ממציאם וחכמתו כאלו הם אומרים כמו שאמר כל עצמותי תאמרנה ה' מי כמוך ולפיכך קרא זה הענין כבוד. ר"ל הלולו ותהלתו מלאה הארץ כי השבח יקרא כבוד כבר נאמר ובהיכלו כלו אומר כבוד והוא חלל גלגל הירח אומר שבח: