שמע מלה משותפת. נאמר בענין שמע כמו והקול נשמע בית פרעה. ונאמר שנית בענין הקבול ולא שמעו אל משה. ויאמר שלישית בענין הידיעה כמו גוי לא תשמע לשונו פי' לא תדע את דברו:
וכל מלת שמיעה שבא בחק השם ויראה פשוטו של פסוק שהוא מן הענין הראשון הוא ספור על ההשגחה והוא מענין השלישי כמו וישמע ה', בשמעו את תלונותיכם:
ואמרו ימלאהו שאלתו לו, ר"ל שהשמועה תאמר לו יתעלה הן שישמע האל יתברך צעקתו הן לא ישמע, כשישמע צעקתו יאמר ושמעתי כמ"ש ושמעתי כי חנון אני וכשלא ישמע השם צעקת הזועק נאמר ולא שמע ה' לקולכם גם כי תרבו תפלה אינני שומע:
והנה אמרו יבואך באלו המלות השאלות מהדמיונות וכו', ר"ל שהרב ירצה לבאר ענין ההשאלות והשתופים בפרקים הנמשכים אח"ז למה עשו ככה הנביאים ומה הביאם לזה, והנה הרב השלים כל ההשאלות והשתופים וראה לסיים בזה הפרק להורות כי שמע יורה שמע כל מה שביארנו מענין השתופים וההשאלות בכל הפרקים שעברו: