רוח הוא שם משותף הוא שם האויר היסודי כמו אמרו ורוח אלהים. והוא גם כן שם הרוח המנשבת כמו ורוח הקדים, ודע כי הרוח המנשבת אינו יסוד האויר כי יסוד האויר פשוט ורוח המנשבת הוא דבר מורכב כמו שיתבאר בטבעיות:
ונאמר שלישית על הרוח החיוני רוח הולך ולא ישוב:
ונאמר רביעית על הדבר הנשאר אחר המות ואשר לא ישיגהו ההפסד כמו והרוח תשוב אל האלהים אשר נתנה, ולא אמר הרב שהרוח נאמר על נפש האדם המתהווה עמו למה שאותו הנפש והרוח הוא נפסד, ואמנם הנשאר אחר המות הוא השכל הנקנה:
ויאמר חמישית על ההשפעה השכלית האלהית אשר ישפיע על הנביאים ויתנבאו בו כמו שאמר ואצלתי מן הרוח אשר עליך וזה הרבה:
ונאמר ששית על הכוונה והרצון כמו כל רוחו יוציא כסיל. ומזה הענין מי תכן רוח ה' ואיש וכו' והרצון בו מי הוא אשר ידע סדר רצונו והנהגתו למציאה. ויודיענו ר"ל יודיע לנו אותה:
הנה כל רוח מיוחסת להש"י הוא לפי הענין החמישי הוא הענין האחרון אשר בו הרצון. וזה הפרק רומז ללא ידון רוחי באדם ואמרו גם כן רוח החיה באופנים: