א
אחור שם משותף הוא שם הגב אחורי המשכן והיא כלי הזמן ג"כ ואחריו לא קם כמהו, ויהיה בענין הרדיפה וללכת בדרכי מדות איש, אחרי ה' אלהיכם תלכו, והרצון בזה כי מי שילך אחר מדות הנביא כאלו ילך אחר השם. ולפ"ז הענין נאמר וראית את אחורי. ר"ל תשיג מה שנמשך אחרי והתדמה לו הרצון בו שישיג הנמצאות כלם שהם נמצאות בצורה הראשונה והוא דמות להם ולכן אם ישיג האדם אלו הנמצאים כאלו הולך אחר השם כי הם דומים לו, וזה נמשך אחר פי' הרב לא אחר פי' אונקלוס:
ב
ונתחייב מרצוני, הרצון בו מעצמו ומדעתו כי רצונו ועצמותו הוא דבר א', וכמו שההולך אחר רצון איש נאמר עליו שהוא הולך אחריו כן מי שישיג אלו הנמצאות אשר נתחברו מרצונו נאמר שהוא משיג רצון השם וזהו אמרו וראית את אחורי, והבן זה: