ההליכה הוא שם יקרא על התנועות, והכלל העולה מזה הפרק כי ההליכה הושאל בפנים רבים. ראשונה תנועת ב"ח כמו ויעקב הלך לדרכו. ואח"כ הושאל שנית לגופים אשר הם יותר דקות מגופי הב"ח כמ"ש והמים היו הלוך וחסור, והושאל שלישים לשתפשט ענין אחד ואינו גוף כמ"ש קולה כנחש ילך. ואמרו המפרשים שהרצון בו הכח המתעורר והוא הנחש מתפשט ונתעורר לתאוות רבות:
וכן אמרו קול ה' מתהלך בגן הקול ההוא הנאמר עליו שהוא היה בגן ר"ל הכחות הנפשיות המתפשטות בגן שהוא הגוף:
ואמרו ולפי זאת ההשאלה כל הליכה שבא בבורא כלומר שהושאל למה שאינו גוף אם להתפשט הענין או לסור השגחה, והרצון בו כי כמו שהושאל לקול הליכה כן הושאל לש"י לא לפי שהקול ומה שנא' על הש"י הם דומים אבל הם דומים למה שאינו גוף בין שיהיה זה הענין על ב' פנים אם להתפשט הענין המגיע אלינו ולהראותו או לסור ההשגחה ממנו או בעבור שניהם יחד, כלומר ענין העלות ההשגחה בענין התפשט דבר וגדלותו כמ"ש ויחר אף ה' בם וילך כי סרה ההשגחה מהם והתפשט הצרעת אשר בעבור זה אמר ויחר אף ה' בם וילך, עוד הושאל רביעית לשון הליכה במנהגי החשובים מבלתי הנעת הגוף כלל, והרצון בו כי אף שהאדם הוא גוף לא תכשר שיאמר שילך למה שאינו גוף ולכן מ"ש אחרי ה' אלהיכם תלכו הכוונה בו ההנהגה: