1
(יו"ד ע"א) ומאימורי קדשים קלים לאחר שהעלן דפטור.—לפי' רש"י ותוס' היינו בשהעלן אחר זריקה. ולפ"ז ודאי קשיא מדתנן בחטאת ואשם "מועלין בהן עד שיצאו לבית הדשן", והוכרחו לחלק בין קדשי קדשים לקדשים קלים. ולפ"ז צריך לומר בהא דא"ר יוחנן לעיל "הנהנה מאפר תפוח שע"ג המזבח מועלין בו", שהוא דוקא כשידוע דאפר זה הוא מקדשי קדשים, וזה רחוק ודחוק. אבל מדברי הרמב"ם בהל' מעילה פ"ג הי"א נראה דמפרש, שנהנה מאימורי קדשים קלים שהעלן קודם זריקה ועדיין לא זרק הדם, דאף שלא ירדו מ"מ אין בהן מעילה, וכמבואר בזבחים (פה ב), ומאחר שדינם שלא לירד מצוה להפוך בהם בצינורא, כדאיתא למטה; לכן צריך לאשמועינן דאין בהן מעילה.