(סב א תוספות) ד"ה אשרתא וכו' דלכ"ע לגוי אסור לומר שלום עליך וכו'.—דבריהם תמוהים בעיני, דהא מבואר במשנתנו, דיותר מותר להחזיק ידי גוי בשביעית מישראל, מפני שהגוי אינו אסור לעבוד בשביעית. ושיטה אחרת בירושלמי כאן, דזה ששנינו "ושואלין בשלומם" אישראל דסליק מיניה קאי (דלא כשיטת תלמודנו דאגוי קאי) ואמורא אחד אית ליה התם, דלגוי אומר "חרוש בה היטב", וכל־שכן שמותר לומר לו "יישר": ולישראל אומרים לו "יישר", אבל אסור לומר לו "חרוש בה היטב". ואמורא אחר סבר, שלגוי מותר לומר לו "יישר" וכל־שכן "שלום עליך", אבל אסור לומר לו "חרוש בה היטב"; ולישראל מותר לומר "שלום עליך" אבל לא "יישר", וכל־שכן שאסור לומר לו "חרוש בה היטב". ועי' בירושלמי שביעית פ"ד ה"ג וכן בסופ"ה שם, שיש בה חילוף תיבה, שתיבת "ישראל" נשמטה מרישא לסיפא. ועי' בר"ש שם ובשנות אליהו שם שפירשו כפי הנוסח שלפנינו שם.