(נו רע"ב) לא היו שוברין את החבית בשביל דרקון וכו'.—עי' מ"כ איכ"ר פ"א אות ל"ב, דמשל זה משלו לענין ביהמ"ק, שאספסיינוס יש לו להחריב את ביהמ"ק ולהרוג את הבריונים ודלא כפירש"י כאן. ובמ"כ שם הוציא את הדברים מידי פשוטן ופירש כפירש"י כאן (ע"ש). וגם פירש"י כאן דחוק. ולכן יש לפרש גם כאן, שאספסיינוס א"ל לריב"ז במשלו, דמאחר שיש אצלכם אנשים רעים אחריב את העיר והמקדש כדי לשבות את הבריונים ולהרגן. ולרש"י ז"ל לא הוה ניחא לפרש כן מהא דאיתא למטה "א"ל ולא אמרי לך א"ל אנא נמי אמרי לך". ומ"מ אינו מוכרח, שיש לפרש גם שם "אנא נמי אמרי לך", דמאחר שיש אצלכם בריונים אחריב את העיר והמקדש, שכל זמן שהעיר והמקדש קיימים הם בוטחים וחוסים בהם.
(שם) שמועה טובה אתיא לך וכו'.—דברים אלה נכונים ע"פ חוקי הטבע והנסיון מסכים להם*עי' הצפירה תרמ"ח גליון קעו במאמר "העצב" ובגליון קפ"ב במאמר "השמחה"..