תפלה קודם היחוד בכונת הלב ולא יוצא בשפתיו
יהי רעוא מן קדם עתיקא דכל עתיקין עתי' קדישא ידו"ד אלהנא ואלהא דאבהתנא דיתגלי בהאי שעתא על ידינו עת רצון העליון המתגלה במצחא דא"א דאתקרי רעוא דרעוין ע"י האי יחודא קדישא דאנן בעינן לכוונה כדי לייחד קובה"ו בדחילו ורחימו ורחימו ודחילו בשם כל ישראל.
ויהי רעוא קדמך דיתמשך נהורא עילאה מג' שמהן קדישין דבתריסר חוורתי דרישא עייאה דא"א דאינין ג' הויות דמלוי יודין כה"ג יוד הי ויו הי יוד הי ויו הי יוד הי ויו הי ומתריסר יודין דבג' שמהן אלין יתמשך נהורא רבא לתריסר נימין קדישין דשערי חוורתא דרישא תניינא דא"א דאתקרי קרומא דאוירא והני תריסר נימין דשערי נמשכין מכח נו"ה דעי"ו המתלבשים בתרין אדנין ובתרין עיינין דא"א דכד סלקין באור חוזר דרך קרומא דאוירא נפקין תריסר נימין דשערי דרישא תניינא דאדין ומאינון תריסר יודין דאתמשכן הכא ברישא תניינא יתמשכון לנימא דתריס' דברישא תניינא דא"א וכד אתכללן בהאי נימא דתליסר יתעבידו תריסין נימין אחרנין דאינון תריסר יודין אחרנין כדוגמת תריסר יודין קדמאין ממש.
ויהי רעוא קדמך דיתמשכון מט' ווין דכ"ג שמהן קדישין דע"ב דבתליסר חוורתי דרישא עילאה דא"א נהורא רבא לתי' דיקנא דא"א ויתחברון אלין ט' ווין עם ג' ווין דאית בג' שמהן דאהי"ה במלוי יודין דאית בדיקנא דא"א כה"ג אלף הי יוד הי: אלף הי יוד הי: אלף הי יוד הי. יהי רעוא קדמך דיתחברון ג' ווין דשמא דע"ב דיודין קדמאה עם ו' דאהי"ה קדמאה ותתעביד מרכבתא ו' דא דאהיה קדמאה לג' ווין דע"ב קדמאה וו"ו ויתחברון תלת ווין דע"ב תניינא עם ו' דאהי"ה תניינא ו' לג' ווין דע"ב תניינא וו"ו ויתחברו' ג' ווין דע"ב תליתאה עם ו' דאהיה תליתאה ו' ותתעביד מרכבתא ו' דא דאהי' תליתאה לתלת ווין דשם אהי"ה הוי"ה דע"ב תליתאה וו"ו ומאלין תריסר ווין דמתגלי' הארתם בתריס' תי' דיקנא דא"א ג' ואתעבידו תריסר תי' יתמשכו' מנהון למזלא תליסר דאתקרי מימי קדם דאיהי כללות דתריסר תי' קדמאין ויתעבידו תריסר תי' אחרנין ובהון אתעביד תי' דתליסר דאתקרי מזלא תתאה דכליל תריסר ווין אחרני' כדוגמת תריסר ווין קדמאין ממש ו'ו'ו ו'ו'ו ו'ו'ו: ויהי רעוא קדמך דיתמשך מג' דדד דג' שמהן הויה דע"ב ע"ב ע"ב דבתריסר ו ו ו חוורתי דרישא עילאה נקודות ליודין דתריסר נימין דברישא תניינא דא"א בהאי גונא מ"ד קדמאה בשם הוי"ה דע"ב קדמאה יתמשך ד' מיני נקודות לד' נימין קדמאי' דאינון ד' זמנין קמץ חולם יָ יָ יָ ויתמשך מד' תניינ' דשם הוי"ה דע"ב תניינא ד' מיני נקודות לד' נימין תנינין דאינון ד' זמנין שבא קמץ יֳ יֳ יֳ ויתמשך מד' תליתאה ד' מיני נקודו' לד' נימין תליתאי' דאינון ד' זמנין סגול וצרי יֵֶ יֵֶ יֵֶ ואלין תריסר נימין דאתמשכ' לנימא דתליס' דאיהי כללו' התריס' נימין דאתעבדן ג"כ תריסר נימין אחרנין: ויהי רעוא קדמך דיקבלון אוף הכי נהורא ושפעא מג' דלתין כדלעיל ויתעבידו כההוא דלעילא ממש יָ יָ יָ יָ יֳ יֳ יֳ יֳ יֵֶ יֵֶ יֵֶ יֵֶ. ויהי רעו' קדמך דיתמשך שפע רב מהג' ההין קדמאין דבג' שמהן קדישין דבהוי"ה דע"ב דבתריסר חיורתי דריש' עילאה גלגלתא דא"א נקודות לווין דתי' דיקנא כה"ג מה' קדמאה דשם ע"ב קדמאה יתמשך חמש מיני נקודות לארבע תי' קדמאי' דדיקנא כה"ג תלתא ווין מנוקדים בשורק וחירק וחולם וִּ וִּ וִֹ ותתעביד מרכבה ו' דא דאהי"ה קדמא' דבתריסר תי' דיקנא לג' ווין קדמאין פי' דהויה דע"ב קדמאה דאתמשך מתריסר חיורתי ויתמשך מה' קדמאה דשם ע"ב תניינא ה' מיני נקודות לד' תיקונין תניינין דדיקנא כה"ג ג' ווין קדמאין דאינון מע"ב תניינ' מנוקדי' פתח קמץ ג' זמנין ולוי' רביעא' יתמשך נקודו' פתח וקמץ ושבא פתח וַָ וַָ וַָ ַָוְַ דבתריס' תיקונין דיק' לג' ווין דהוי"ה דע"ב תניינא דאתמשך מתריס' חיוותי דגלגלתא ויתמשך מה' קדמא' דשם הוי"ה דע"ב תליתאה ה' נקודות לד' תיקונ' בתראין דדיק' כה"ג לג' ווין קדמאי' דאינון משם הו"יה תליתא' יתמשכו' נהורין סגול ושבא סגול ג' זמנין ולו' רביעאה יתמשך נקו' סגול וסגול ושבא סגול וֱֶֶ וֱֶֶ וֱֶֶ ותתעביד מרכבתא ו' דא דאהי"ה תליתאה דאיתמשך מתריסר חיוורתי דגולגלתא דאריך וֱֶֶ ויהי רעוא קדמך דיתמשך אוף הכי נהורא ושפעא מג' ההין בתראי' דבג' שמהן הוי"ה דע"ב בתריסר חיוורתי דגלגלתא דאריך לתריסר ווין דבמזלא תליסר דדיק' דאריך דאתקרי מימי קדם דבה כללות תריסר תי' דיקנ' קדמאין נקודות כה"ג מה' בתרא' דשם הוי"ה דע"ב קדמאה יתמשכו' ה' נקודות לד' ווין קדמאי' דבתריסר תי' דכללות לתלתא ווין קדמאין נקודות צרי ושבא ג' זמנין ולו' רביעאה יתמשך נקו' צירי ושבא וקבוץ וְֵ וְֵ וְֵ ֵוְֻ ותתעביד מרכבתא ו' דא דאהי"ה קדמאה דתריסר תי' דיק' דכללות ויתמשך מה' בתראה דשם הוי"ה דע"ב תניינא ה' נקודין לד' ווין תניינין דתריסר דכללות לג' ווין קדמאין נקידין קמץ ושבא תלתא זמנין ולו' רביעאה קמץ ושבא ושבא קמץ וְָ וְָ וְָ ותתעביד מרכבתא דא דאהי"ה תניינא דתריסר תי' דיק' דכללות לתלת ווי"ן דע"ב תנינ' דתריס' תי' דיק' דכללו' ומה' בתראה דשם הוי"ה דע"ב תלית' יתמשך ה' נקודי' לד' ווין בתראין דכללו' כה"ג וֳ וֲ וַ וְֲ תלתא ווין קדמאי' בנקו' פתח ושבא ולו' רביעא' פתח ושבא ושבא פת' ותתעבי' מרכבת' ו' דא דאהי"ה תליתאה דתריסר תי' דיקנא דכללות לג' ווין דע"ב תליתאה דתריסר תי' דכללות:
ויהי רעוא קדמך דיתמשך מג' דד"ד דג' שמהן הוי"ה דע"ב ע"ב ע"ב דבתריסר חיוורי דרישא עילאה טעמים ליודין דתריס' נימין דבריש' תניינא דא"א כה"ג מד' קדמא' דשם הוי"ה י֡֘ י֡֘ י֡֘ י֡֘ דע"ב קדמאה יתמשך ב' טעמים פזר גדול וזרקא ד' זמנין לד' קדמאין. ויתמשך מד' תניינ' דשם הוי"ה דע"ב תניינ' טעם א' סגולת' ד' זמנין לד' יודין תניינין יֳ֒ יֳ֒ יֳ֒ יֳ֒ ויתמשך מד' תליתאה דשם הוי"ה דע"ב תליתאה טעם א' והיא קרני פרה י֟ י֟ י֟ י֟ ד' זמנין לד' יודין תלתאי' ואלין תריסר נימין דאתמשכן לנימא דתליס' דאיהו כללו' דתריס' נימין יֵֶ֟ יֵֶ֟ יֵֶ֟ יֵֶ֟ דאתעבדו ג"כ תריס' נימין אחרני'. יהי רעוא קדמך דיתגלון אוף הכי נהורא ושפעא מג' דדד כדלעיל ויתעבידו כההוא דלעילא ממש יָ֡֘ יָ֡֘ יָ֡֘ יָ֡֘ יֳ֒ יֳ֒ יֳ֒ יֳ֒ יֵֶ֟ יֵֶ֟ יֵֶ֟ יֵֶ֟
ויהי רעוא קדמך דיתמשך שפע רב מהתלת ההין קדמאין דבג' שמהן קדישין דהוי"ה דע"ב דבתריסר חיוורתי דרישא עילאה גלגלתא דא"א טעמים לווין דתי' דיקנא כה"ג מה' קדמאה דשם ע"ב קדמאה יתמשך כה"ג לג' ווין קדמאין שופר הולך ותביר לכל חד ולוי"ו רביעאה שופר הולך ודרגא תביר וּ֣֛ וּ֣֛ וּ֣֛ ותתעביד מרכבתא ו' דא דאהי"ה קדמאה דבתריס' ת"י דיקנא לג' ווין קדמאין דהוי"ה וּ֣֧֛ דע"ב קדמאה דאתמשך מתריסר חיוורתי ויתמשך מה' קדמא' דשם הוי"ה דע"ב תניינא כה"ג לד' ת"י תניינין דדיק' לג' ווין קדמאין תרי טעמי לכל חד ולו' רביעאה מאריך ותרי טעמי כה"ג וַָ֦ וַָ֦ וַָ֦ וַַָָ֦֥ ותתעביד מרכבתא ו' דא דאהי"ה תניינא דתריסר תי' דיק' לג' ווין דהוי"ה דע"ב תניינ' דאתמשך מתריסר חיוורתי דגלגלתא ויתמשך מה' קדמאה דשם הויה דע"ב תליתאה כה"ג לד' תי' בתראין לתלת ווין קדמאין טרחא ואתנח לכל חד ולו' רביעאה שבא געיא טרחא אתנח וֱֶֽ֑ וֱֶֽ֑ וֱֶֽ֑ וְְֱֱֽ֑ ותתעביד מרכבתא ו' דא דאהי"ה תליתאה דבתריסר תי' דיק' דא"א לג' ווין דהוי"ה דע"ב תליתאה דאתמשך מתרין חיוורתי דגלגלתא דאריך:
ויהי רעוא קדמך דיתמשך אוף הכי נהורא ושפע משלשה הה"ין בתראין דבג' שמהן הוי"ה דע"ב דבתריסר חיוורתי דגלגלתא דאריך לתריסר ווין דבמזלא תליסר דדיקנא דאריך דאתקרי מימי קדם דבה כללות תריסר תי' דיק' קדמאין טעמים כה"ג מה' בתראה דשם הוי"ה דע"ב קדמאה יתמשכון ה' מיני טעמי' לד' ווין קדמאין דתריסר ת"י דכללות לג' ווין קדמאין מקף יתיב לכל חד ולוי' רביעאה ירח בן יומו ומקף ויתיב וְֵ֖ וְֵ֖ וְֵ֖ וְִִִֵ֪֤ ותתעביד מרכבתא ו' דא דאהי"ה קדמאה דתליסר ת"י דיק' דכללות לג' ווין דע"ב קדמאה דתליס' ת"י דיק' דכללות ויתמשך מה' בתראה דשם הוי"ה דע"ב תניינא ה' מיני טעמים לד' ווין תנינין דתליסר דכללות כה"ג לג' ווין קדמאין פסק וגעייא שבא לכל חד ולוי' רביעאה פשטא ופסק וגעייא שבא כה"ג וְְָֽ וְְָֽ וְְָֽ וְְְָֽ ותתעביד מרכבתא ו' דא דאהי"ה תניינא דתריסר ת"י דיק' דכללות ויתמשך מה' בתראה דשם הוי"ה דע"ב תליתאה ה' מיני טעמים לד' ווין בתראין דתריסר דכללו' כה"ג לג' ווין קדמאין שופר וסוף פסוק לכל חד ולו' רביעאה שופר מהיפך וסוף פסוק ורביע וְַֽ֤ וְַֽ֤ וְַֽ֤ וְְַֽֽ֣ ותתעביד מרכבתא ו' דא דאהי"ה תליתאה דתריסר ת"י דיק' דכללות לג' ווין דע"ב תליתאה דתריסר ת"י דיק' דכללות:
ויהי רעוא קדמך דתשע נימין מאינון תריסר נימין דאדכרנא בצלותא הדא דאינון חפיין על אנפי אריך ויסתלקון לצדדין עם פאות הזקן ויתקשרון עם ת"י קדמאה דדיק' דאקרי מי אל כמוך ויאירו היודין דנימין ביוין דדיק' נקו' דיודין בנקו' דווין וטעמיהון דדכורין יתחברון עם טעמי הווין דאינין נוקבין וינהרו דא בדא:
ויהי רעוא קדמך דיתמשך נהורא רבא מבינה דעתיק דתמן בחי' אהי"ה ובתוכה סתומה החכמה דעתיק דהוא רדל"א עד מצחא דא"א וע"י אותה ההארה רבא הנמשכת מבינה דעתיק על מצחא מתעורר ג"כ היסוד דעתיק דהוא מפנים ממצחא ונפיק אורה רבא מבפני' לבר ויתחברון תמן תרין אורות מברא דמצחא דאריך ומאת חברות' דתרין נהורין אלין יפוק נהורא רבא מביניהון ויתמשך לתתא במצחא דאו"א דתמן אוף הכי שמא דאהי"ה ויאיר אור רבא במצחא דז"א לאכפייא הדינין ויתנהירו עיינין דז"א מנהורא דא וכדין יהון עיניו רוחצות בחלב והדינין יתכפון תמן וכדין יזקפין עינוי דז"א ויסתכלו במצחא דאריך לקבל נהורא דא וכדין שם הוי"ה דא דז"א ושם אדנ"י דנוקבא יתחברון כחדא בסוד יאהדונה"י ומתמן יתמשך עלי אני פב"פ ועל כל עמא דבית ישראל נהורא רבא ושפעא וחכמה ובינה ודעת ויראת ה' משמא דיהו"ה דברישא דז"א ונשיג כל חכמת הקבלה וסודות ורזי התורה ובחי' נפשותינו על אמתתן אכי"ר: אח"כ לסלק את החצונים שלא יתאחזו ביחוד זה שייחד באיזה יחוד שיהי' יעשה אחר שייחד יחוד זה של אלקי"ם וסגולתו היא שלא יתאחזו החצונים והרי הוא מיוסד לפניך כנוסח תפלה זו וזה נוסחה:
רבש"ע הריני מכוין בב' שמות אלהים איש אל אחיו אחד באחד יגשו (כזה) אֵאֶלֵלֵהֵהֵיֵּיֵםַםַ אשר יעלו במספר שמות עק"ב ועם מספר עשר אותיות יעלו במספר יעק"ב והם מנוקדים כולם בנקוד צירי לבד מאות אלף שנית הנקודה בסגול ולבד מהממין הנקודים בפתח אשר גם אלו הנקודות המה יעלו למספר שם יעק"ב וב"פ יעקב יעק"ב אילו של מספר ב' אלהי"ם עם נקודות הכסף הוא מספר השטן תעז ידיך הגבורה בכח אלו השמות להבריח כל צר ומשטין מעלי חתום פי שטן ואל ישטין עלינו זעום בו וידום והכריתם בהכרת רשעים ותדחה מעלי ומעל כל עמך בית ישראל כל המקטרגים וכל המשטינים וכל מיני קלי' וכל החצונים שלא יבואו בקהל ה' ולא יקטרגו עלי בעת אשר אני מייחד אורות העליוני' ולא יבלבלו ולא יטרידו אותי בעת ובעונה הזאת אשר אני מייחד אורותיך ושמותיך הקדושים אנא אלהי תזרם כמו דוה צא תאמר להם והרשעה כולה בעשן תכלה ובני לביא יתפרדו לאחוז בכנפות הארץ וינערו רשעים ממנה כלה גרש תגרש עזוז המקטריגים וכל הצרים המושלים ברשע חייליהם יהיו כלא היו יהיו כמוץ לפני רוח ומלאך ה' דוחה בכח כוונתי בשלוב ב' אלהים משולבים ובכח נקודותיהם ומספריהם כי הנה המלכים נועדו עברו יחדיו משולבים אחד אל אחד הקלי' יראו כן יתמהו רעדה אחזתם חיל כיולדה ועדת עריצים יקיפוני. נוסו לקולה כי אמרו פן תבלעמו הארץ יראוך מים אלהי"ם ראוך מים יחילו אף ירגזו תהומות בכח שם היוצא מן ראשי תבות של הפסוק ויאמר יְהֶוַ"הִ אל השטן יגער (כזה) יְאֶהַ"יִ מנו' כמו ניקוד של הפ' שהו' שבא וסגול ופתח וחירק אכי"ר
אמר המעתיק זה הייחוד של הדיקנא מקורו הוא בזה השער של היחודים דף ע"ב ע"א ייחוד י"ז אמנם כאן הוא מסודר בסדר תפלה נאה כדי להקל על המייחד וירוץ ולא יכשל והשם יצילינו משגיאות אכי"ר (א"ה זה התפילה נמצא בספר של הרב יסו"ד ז"ל ולא ידענו של מי הוא עוד נמצא שם וז"ל סגולה וכו'): סגולה לנכפה ב"מ יכתוב על מראה העשויה מברזל הנקראת בערבי מראיי"ת אלהנ"ד שם אחד משמות ע"ב דויסע ויבא ויט והוא שם מה"ש בלי ניקוד ויראה לאדם הנכפה וקודם שיראיהו לו יכה בעץ א' קטן של רמונים חמוצים על השם הנז' בפני הנכפה ואח"כ יראה לו השם ויכה בעוד שהוא מראה לו השם ומיד ידבר עמו הרוח רע בו"מ. קבלה שנמצא בכתבי האר"י ז"ל חותם א' ובו אותיות והם שוים מכל צד באורך וברוחב ובאלכסון מספר ארבעים וסגולתו היא לכותבו בק"ץ ולתלות על הקטנים שעדיין לא בא להם חולי אלגדר"י ובע"ה עם חותם זה לא יחלה ואם יחלה לא יוזק וכן למגפה ב"מ. וזה תוארו:
א יח יג ח
טו ו ג יו
ז יב יט ב
יז ד ה יד