שמן המשחה כתיב ואתה קח לך בשמים ראש כו' ואמרו רז"ל כי הקנה בושם לא היה משקלו אלא מאתים וחמשים בלבד אבל המר דרור והקנמון כל אחד מהם משקלו חמש מאות. אמנם המר דרור היה נשקל בפעם אחת אך הקנמון היה נשקל לחצאין בשני פעמים ודייקו זה מלשון הכתוב כו' ונבאר ענין טעם זה דע כי שלשה סמים אלו הם כנגד ג' שמות אלהים שיש בבינה ובגבורה ובמ' והנה מר דרור כנגד אלהים שבבינה הנקרא דרור כמ"ש וקראתם דרור בארץ כו' ולכן נשקל בבת אחת אבל קנמון כנגד שם אלהים שבגבורה דז"א ונודע כי גם בהוד דז"א יש בו שם אלהים כי הוא קו שמאל ולכן היה נשקל בשני פעמים אמנם שני החצאין לא היו רק משקל חמש מאות כמו מר דרור לבדו לפי שההוד והגבורה שניהם הם בז"א וגי' אלהים הנז' אינם אלא אחד באימא ואחד בז"א בסוד גבורה שבו ואחד בנוקבא דז"א וקנה בושם הוא במ' שבו אלהים הג'.
ונחזור לענין המשקלים כי הנה מר דרור משקלו חמש מאות כנגד שני בחינת אלהים האחד בדרך פנים במילוי יודין העולה ש' והאחד בדרך אחוריים העולה מאתים ושניהם חמש מאות ולפי שבשני בחינות הנז' הם באימא לכן היה משקלו חמש מאות וגם הוא בפעם אחת וקנמן בושם בז"א והם שני בחינות גבורה והוד וכן משקלו חמש מאות אלא שהיה משקלו בשני פעמים מאתים וחמשים אחד כנגד גבורה ומאתים וחמשים שניים כנגד ההוד אבל במלכות שאין בו שני פעמים אלהים כמו בז"א לכן אין בו רק ר"ן לבד והיה נשקל בפעם אחת ובזה תבין למה אלו הסמים נקרא בשמים ראש לפי שכולם שם אלהים הנרמז במלת ראש כי אות הר' רמוזה לאחוריים שלו שהוא בגימטריא מאתים ואות הש' לשם אלהים דמילוי יודין ואות אלף הוא כללות השם אלהים בעצמו והיותם נקרא בשמים הוא לפי שהנה נתבאר כי שלשה סמים אלו הם בבינה ובזו"ן והנה יש בהם שלשה שמות אהי"ה הא' דיודין באימא. הב' דאלפין בז"א. והג' דההי"ן במל' ואם תחבר שלשה המלויים האלה לבדם בלי אותיותיהם הפשוטים גי' שצ"ה כמנין בשמים וענין מר דרור הוא כי ק"ך צירופים אחרים בשם אלהים האחד שבאי' וכולם באחוריים שבה וכנגדם יש ק"ך צירופים אחרים בשם אלהים שבנוקבא דז"א המתפשטה בשלשה עולמות בי"ע כמבואר אצלינו והנה ע"י המעשה הזה של שמן המשחה היו מתחברים כל אלו הק"ך והק"ך צירופים והם נכללים זה בזה עד למעלה באימא ואז הם מתמתקים כי ע"י עלייה וכללות הזה הם מתמתקים כמבואר אצלינו וכללות ב"פ ק"ך הם מ"ר והיותו נקרא דרור הוא בבחינת שני שמות עצמן של אלהים המצטרפים בק"ך וק"ך צירופים הנז' וכל שם אלהים מאלו הב' אשר בשני אחוריים דאימא ובנוקבא דז"א הוא בבחינ' ריבועו העולה ר' ועם ה' אותיו' השם העולים ה' הרי ה"ר והנה שני פעמי' ה"ר הוא גי' דרור.