היא שצונו לשאת האונס את אנוסתו. והוא אמרו יתעלה ויתברך ולו תהיה לאשה. וכבר התבאר בגמרא מכות (דף ט"ו) שזה הלאו של אונס שהוא לא יוכל שלחה כל ימיו הוא לאו שקדמו עשה. הנה כבר התבאר שזה ולו תהיה לאשה מצות עשה היא. וכבר התבארו דיני מצוה זו בג' וד' מכתובות. (כי תצא, נשים הלכות נערה בתולה): That is that He commanded us that a rapist marry the woman he raped. And that is His, may He be exalted and may He be blessed, saying, "and she shall be his wife" (Deuteronomy 22:29). And it has already been explained in the Gemara, Makkot (Makkot 15a), that this negative commandment of rape - that "he cannot send her away all of his days" - is a negative commandment that is preceded by a positive commandment. Hence it has already become clear that this, "and she shall be his wife," is a positive commandment. And the laws of this commandment have already been explained in [Chapter] 3 and 4 of Ketubot. (See Parashat Ki Tetzei; Mishneh Torah, Virgin Maiden.)