היא שצונו לאבד ע"ז ובתיהם כלם בכל מיני האבוד וההשחתה בשבירה ושריפה והריסה וחתוך כל מין במה שיהיה יותר מופלג ויותר ממהר בהשחתות, והכונה שלא נניח להם רושם. והוא אמרו יתעלה אבד תאבדון את כל המקומות אשר עבדו שם וגו' ונתצתם את מזבחותם, ואמרו גם כן כי את מזבחותם תתוצון. ובעבור שנזכר בגמרא סנהדרין (דף פ"ט:) אמרם מצות עשה דע"ז אמרו על צד התמה בע"ז מאי מצות עשה איכא תרגומא רב חסדא ונתצתם. ולשון ספרי מנין אתה אומר שאם קצץ ע"ז אפילו עשר פעמים והחליפה שחייב לקצצה תלמוד לומר אבד תאבדון. ואמרו שם ואבדתם את שמם בארץ ישראל אתה מצווה לרדוף אחריהם ואי אתה מצווה לרדוף אחריהם בחוצה לארץ. (תשא, ראה, מדע הלכות ע"ז וחקות עכו"ם פ"ז): That is that He commanded us to destroy idolatry and all of its houses with all types of destruction, annihilation, breaking, burning, demolishing and cutting - every type according to what will be most enhanced and quickest in the destruction. And the intention is that we should not leave a trace of them. And that is His, may He be exalted, saying, "You must surely destroy all the sites at which they worshiped, etc. And tear down their altars" (Deuteronomy 12:2-3); and His also saying, "you shall tear down their altars" (Deuteronomy 7:5). And because in the Gemara, Sanhedrin (Sanhedrin 89b), it mentions their saying, "the positive commandment of idolatry," they said by way of wonder, "What positive commandment is there in idolatry? Rabbi Hisda explained, 'And tear down.'" And the language of the Sifrei (Sifrei Devarim 60:1) is, "From where [do we know] that if he cut down [idolatry] even ten times and it grew again, he must cut it down? [Hence] we learn to say, 'You must surely destroy.'" And they say there (Sifrei Devarim 60:10), "'And you shall destroy their name [from that place]' - In the Land of Israel, you are commanded to pursue it (its complete destruction); but you are not commanded to pursue it outside of the Land." (See Parashat Ki Tissa; Mishneh Torah, Foreign Worship and Customs of the Nations 7.)