היא שצונו לחקור עדות העד ולדרוש אותו היטב, ואחר כך נשפוט הדין ונחייב האמת, ושנפליג בזה בכל יכלתנו כדי שלא נפסוק הדין בתחלת דבור במהירות והמית הזכאי, והוא אמרו ודרשת וחקרת. וכבר התבארו משפטי מצוה זו ועניניה, ואיך תהיה החקירה והדרישה, ומה שראוי בזה בהפלגה, ואיך תתקיים העדות בזה או תבטל לפי אלו החקירות והדרישות במסכת סנהדרין. (ראה, הלכות עדות פ"א): That is that He commanded us to investigate the testimony and to inquire [about] it well; and afterwards we judge the case and reach the truth. And we enhance this to the greatest of our ability, such that we not judge the case quickly with the first word and kill the innocent. And that is His saying, "You must inquire and investigate" (Deuteronomy 13:15). And the regulations of this commandment and its content - and how the investigation and inquiry is to be, and what we enhance it with; and how the testimony is established or nullified according to these investigations and inquiries - have already been explained in Tractate Sanhedrin. (See Parashat Re'eh; Mishneh Torah, Testimony 1.)