היא שצונו לשבות ממלאכה ביום שמיני מחג הסוכות. והוא אמרו יתעלה וביום השמיני מקרא קדש. ודע שזאת השביתה המוטלת עלינו בכל יום ויום מאלו הששה ימים דינם דין אחד ולא יחוד להם ליום זולת השביתה ההיא, וכן אוכל נפש מותר לנו לעשותו בכל יום טוב. וכבר התבארו משפטי השביתה הזאת במסכת יום טוב. אולם השביתה המוטלת בשבת ויום הכפורים היא גם כן השביתה ההיא בעצמה ותוספות רבות כי אינו מותר בשני ימים אלו אוכל נפש, ויש גם כן דברים מותרים ביום טוב ואסורין בשבת ואע"פ שאינן אוכל נפש כמו שהתבאר במסכת יו"ט. (אמור אל הכהנים, זמנים הלכות שביתת יו"ט פ"א): That is that He commanded us to rest from work on the eighth [day] of the holiday of Sukkot. And that is His, may He be exalted, saying, "and on the eighth day, a sacred occasion" (Leviticus 23:26). And you should know that regarding this rest that is incumbent upon us on each and every one of these six days, its laws are uniform and there is nothing unique in the rest of any one of them. And likewise is it permissible for us to do [preparation of] food of sustenance (okhel nefesh) on each holiday. And the regulations of this resting have already been explained in Tractate [Beitzah]. Indeed the rest that is incumbent on Shabbat and Yom Kippur is also this very resting, but with many additions. For these two days, [preparation of] food of sustenance is not permitted. And there are also things that are permissible on holidays that are forbidden on Shabbat even though they are not [preparation of] food of sustenance, as is explained in Tractate [Beitzah]. (See Parashat Emor; Mishneh Torah, Rest on a Holiday 1.)