היא שצונו להיות המצורע ידוע לכל עד שיובדלו ממנו בני אדם, והוא אמרו יתעלה והצרוע אשר בו הנגע בגדיו יהיו פרומים וגו'. והראיה על היות זה מצות עשה אמרם בספרא לפי שנאמר את ראשו לא יפרע ובגדיו לא יפרום יכול אע"פ שהוא מנוגע ומה אני מקיים בגדיו יהיו פרומים וראשו יהיה פרוע בכל אדם חוץ מכהן גדול תלמוד לומר אשר בו הנגע אפילו כהן גדול בגדיו קרועים וראשו יהיה פרוע ויגדל שער, ומבואר הוא שכהן גדול הוא בלא תעשה מלפרום או לפרוע, והשורש אצלנו כל מקום שאתה מוצא עשה ולא תעשה אם אתה יכול לקיים שניהם מוטב ואם לאו יבא עשה וידחה את לא תעשה, ומאחר שמצאנו לשונם מורה כשנצטרע כהן גדול פורע ופורם מורה שהוא מצות עשה. וכבר באה הקבלה ששאר טמאים גם כן חייבין לעשות לעצמם היכר עד שירחיקום בני האדם. ולשון ספרא טמא מת ובועל נדה וכל המטמאין את האדם מנין תלמוד לומר וטמא טמא יקרא, והפירוש כי כל טמא צריך שיכריז על עצמו הטומאה ושישים לעצמו הכרה יודע בה שהוא טמא ומי שיגע בו טמא לכן יתרחק. והנה התבאר שהכרת מצורע אין הנשים חייבות בה והיא אמרם האיש פורע ופורם ואין האשה פורעת ופורמת אבל היא תעטה על שפם ותודיע לכל שהיא טמאה כשאר טמאים. (תזריע, טהרה הלכות טומאת צרעת פ"ו): That is that He commanded us that a metsora (a person with tsaarat) be known to all, such that people will separate from him. And that is His, may He be exalted, saying, "As the person with a leprous affection, his clothes shall be rent [... and he shall call out, 'Impure; impure!]'" (Leviticus 13:45). And the proof about its being a positive commandment is their saying in the Sifra (Sifra, Tazria Parashat Nega'im, Chapter 12:5-6) "Because it is stated (of the high priest, Leviticus 21:10), 'his hair he shall not grow long and his clothes he shall not rend, etc.,' I might think (that this holds) even if he is afflicted. And how will I fulfill, 'his clothes shall be rent and his hair shall grow long?' With all other people besides the high priest. [Hence] we learn to say, 'with a leprous affection' - even if he be the high priest - his clothes shall be torn; 'and his hair shall grow long' - he shall grow out his hair." And it is clear that a high priest is [prohibited] with a negative commandment from renting [his clothes] and growing [his hair] long. And the principle with us is that any place you find a positive commandment and a negative commandment - if you can fulfill both of them, that is best; but if not, the positive commandment pushes off the negative commandment. And since we have found that their language instructs that when the high priest has tsaarat, he grows [his hair] out and rents [his clothes], it indicates that it is a positive commandment. And the tradition has already come [to teach] that people with other impurities are also obligated to make a sign about themselves, such that other people will distance themselves from them. And the language of the Sifra (Sifra, Tazria Parashat Nega'im, Chapter 12:9) is, "From where [do we know that the same holds for] someone impure from a corpse or one who had sexual intercourse with a menstruant woman? [Hence] we learn to say, 'and he shall call out, "Impure; impure!"'" And the explanation is that anyone impure must announce his impurity and place a sign upon himself, through which it will be known that he is impure, and one touches him is impure - hence they will distance themselves. And behold it has been explained that women are not obligated in [providing for] the recognition of a metzora. And that is their saying (Sotah 23a), "A man grows [his hair] out and rents [his clothes], but a woman does not grow [her hair] out and rent [her clothes]." But she does cover the lip and makes known that she is impure, like other impure people. (See Parashat Tazria; Mishneh Torah, Defilement by Leprosy 6.)