שהזהירנו מזרוק דם בעלי מומין לגבי המזבח. והוא אמרו יתברך לא תקריבו לה', ובאה הקבלה שזה הלאו יהיה מקבלת הדם שהרי אמרו בספרי לא תקריבו לה' משום בל תקבל את הדם. ובגמרא תמורה (דף ז') אמר לת"ק האי לא תקריבו ל"ל מבעי ליה לזריקת דמים והא נפקא ליה מעל המזבח ר"ל מאמרו ואשה לא תתנו יורה שכל מה שינתן על גבי המזבח לא יהיה בו מום והשיב אורחיה דקרא הכי משתעי, כלומר שזה הלאו שהוא ואשה לא תתנו מהם בא בהקטר אימורין ולא תקח ראיה דאמר המזבח כי לא יסודר הדבור אלא בו איך היה אומר ואשה לא תתנו מהם לבד זה לא ישלם בו דבור. הנה כבר התבאר שכל מה שקדם שאמר לא תקריבו לה' אזהרה מזריקת הדם. (שם, שם): That He prohibited us from sprinkling the blood of animals with blemishes on top of the altar. And that is His, may He be blessed, saying, "you shall not offer to the Lord" (Leviticus 22:24). And the tradition came [to say] that this negative commandment would be [about the sprinkling of the blood, (although there is another opinion that it is)] from the receiving of the blood. For they said in the [Sifra] (Sifra, Emor, Chapter 7:10), "'You shall not offer to the Lord' - is on account of, 'do not receive the blood.' But in the Gemara, Temurah (Temurah 7a), [they] said, "According to the first teacher, why do I need, 'you shall not offer?' He requires it for sprinkling the blood. But behold, he derives this from, 'upon the altar' (Leviticus 22:22)!'" This means to say from His saying, "and as a fire-offering you shall not place," it indicates that anything that is placed on the altar should not have a blemish. And it answered, "It is the manner of the verse, that it speaks like this." Meaning, that this negative statement - "and as a fire-offering you shall not place of them" - is coming about the burning of the innards. And you should not take it as a proof [about the blood], that He said, "the altar." As the statement could only be made orderly with it - how [else] would He say [it]: "and as a fire-offering you shall not place of them," by itself? Behold it has been explained from everything above that His saying, "you shall not offer to the Lord," is a prohibition for the sprinkling of the blood. (See Parashat Emor; Mishneh Torah, Things Forbidden on the Altar 1.)