שהזהירנו מנחש, כמאמר הריקים כבר חזרתי מן הדרך לא ישלם לי צרכי, והיום יום ראשון מה שראיתי בו מן הדבר פלוני לא ארויח דבר, וזה האופן רב מאד אצל ההמון העניים בדעת הסכלים, וכל מי שיעשה מעשה על פי הנחש לוקה, כאמרו לא ימצא בך מעונן ומנחש. וכבר נכפלה אזהרה זו באמרו לא תנחשו, ואמרו לא תנחשו כגון אלו המנחשים בחולדה ובעופות ובכוכבים. וכבר התבארו משפטי מצוה זו בשביעי משבת. (שם, שם): That He prohibited us from soothsaying, such as the statement of the empty ones - "I have already returned from the path, I will not finish all that I need"; "Today is Sunday, I will not benefit anything from having seen thing x." And this style is very big among the masses who are of weak intellect. And anyone that does an action based on soothsaying is lashed, like His saying, "Let no one be found among you who [...] is an augur or a soothsayer" (Deuteronomy 18:10). And this prohibition has already been repeated, when He said, "you shall not practice [...] soothsaying" (Leviticus 19:26). And they said (Sanhedrin 66a), "'You shall not practice [...] soothsaying' - such as those that soothsay with a weasel, with birds and with [stars]." And the regulations of this commandment have already been explained in the seventh [chapter] of Shabbat. (See Parashat Shoftim; Mishneh Torah, Foreign Worship and Customs of the Nations 5.)