הזהיר שלא לבייש קצתנו את קצתנו וזהו הנקרא מלבין פני חבירו, ואזהרה שבאה בזה הוא אמרו הוכח תוכיח את עמיתך וגו'. ובספרי מנין שאם הוכחתו ארבע וחמש פעמים שיחזור ויוכיח תלמוד לומר הוכח תוכיח יכול אפילו אתה מוכיחו ופניו משתנות תלמוד לומר ולא תשא עליו חטא, אמנם הפשט הוא שהזהיר שלא תחשוב לו עון ותזכרהו. (שם, שם פ"ז): He prohibited - that some of us not embarrass others of us; and that is what is called, whitening the face of one's fellow. And the prohibition that comes about this is His saying, "you shall surely reprove your kinsman, etc." (Leviticus 19:17). And in the [Sifra] (Sifra, Kedoshim, Chapter 4:8): "From where [do we know] that if he reproved him four or five times [and he did not take heed], he should keep on doing so? [Hence] we learn to say, 'you shall surely reprove your kinsman.' Perhaps [he must do so] even if his face changes color (in shame). [Hence] we learn to say, 'but do not bear sin because of him.'" However the simple understanding is that He prohibited - that you not think of him as a sinner and remember it. (See Parashat Kedoshim; Mishneh Torah, Human Dispositions 7.)