שהזהירנו מלאכול בכור חוץ לירושלים כשהוא תמים. והוא אמרו יתעלה לא תוכל וגו' ובכורות בקרך וצאנך. ולשון ספרי ובכורות זה הבכור לא בא הכתוב אלא לזר שאכל את הבכור בין לפני זריקת דם בין לאחר זריקת דם שעובר בלא תעשה. הנה כבר התבאר לך שזה הלאו כולל שני ענינים, אזהרת הזר מאכול תמים, ואזהרת הכהן מלאכלו חוץ לירושלים, ושני הענינים דינם נתלה בבכור תמים, ומי שעבר על זאת האזהרה לוקה. (שם, הלכות בכורות פ"א): That He prohibited us from eating a firstborn animal outside of Jerusalem when it is flawless. And that is His, may He be exalted, saying, "You may not, etc. and the firstborn of your cattle and your sheep." And the language of the Sifrei (Sifrei Devarim 72:11) is, "'The firstborn' (Deuteronomy 12:17) - that is the firstborn animal. [...] The verse is only coming [to teach] us about an outsider (a non-priest) who eats the first-born - whether before the sprinkling of the blood or whether after the sprinkling of the blood - he is transgressing a negative commandment." Behold it has been explained to you that this negative statement contains two matters: The prohibition about an outsider eating a flawless [firstborn animal]; and the prohibition about a priest eating it outside of Jerusalem. And the law of [these] two topics is dependent upon [it being] a flawless firstborn animal. And one who transgresses this prohibition is lashed, " (See Parashat Re'eh; Mishneh Torah, Firstlings 1.)