שהזהירנו מעשות אבן מוכנת להשתחוות עליה אפילו היה זה לאל יתברך, וגם כן שלא יתדמה לע"ז כי כן עושין אבן מצויירת במלאכה מחוכמת לפני הצלם וישתחוו עליה לאותו צלם, ואמר ואבן משכית לא תתנו בארצכם להשתחוות עליה והעובר על לאו זה לוקה. ולשון ספרא לא תתנו בארצכם בארצכם אי אתם משתחוים על האבנים אבל אתם משתחוים על האבנים שבמקדש. וכבר התבארו משפטי מצוה זו בגמרא מגלה. (בהר סיני, שם): That He prohibited us from making a stone that is designed to bowing upon, even if this was for [bowing to] God, may He be blessed. And this too is because it resembles idolatry, since they would thus make a craftily decorated rock in front of the image, and bow down upon it to that image. And He said, "you shall not install a figured stone in your land to bow upon it" (Leviticus 26:1); and one who transgressed this negative commandment is lashed. And the language of the Sifra (Sifra, Behar, Chapter 9:5) is, "'Not install in your land' - in your land, you do not bow upon the stones, but you do bow upon the stones in the Temple." And the regulations of this commandment have already been explained in the Gemara, Megillah. (See Parashat Behar; Mishneh Torah, Foreign Worship and Customs of the Nations 6.)