1
כתב הרב ערבה שנקטם ראשה כשרה. אמר המפרש הדבר הזה צריך תלמוד דלא אשכחן שום תנא דמכשר כי אם בהדס מפני הטעם שכתבנו אבל ערבה קטומה ליכא מאן דמכשר. נפרצו עליה פסולה פי' ואע"פ שלא ניתקו לגמרי דכמי שאין לה עלין דמיא ולא הויא הדר ודוקא שנפרצו רוב עליה אבל מקצתן כשרה דלא חמיר נפרצו מקצת עליה מנשרו מקצת עליה דאמרינן בגמרא דכשרה וזה לא כתב הרב וצ"ע. ויבשה פסולה וכמושה כשרה כמ"ש הרב בריש פרקין: