לולב שנקטם ראשו פסול פירוש ואע"פ שלא נקטם ראש השדרה אלא שנקטם ראש העלים העליונים פסול דלא הוי הדר. והראב"ד פירש דוקא בראש השדרה אבל בראש התיומה העליונה כשר. נסדק אם נתרחקו כו' והיינו דעביד כי דאמרינן בגמרא אבל אם נסדק כיון שאינו מפוצל כ"כ שיראו כשנים כשר. נפרדו עליו זה מעל זה כלומר ראשיהן נפרדין כענפי דקל ואין מתחבר בשדרה אבל למטה הן מחוברין בה. ולא נדלדלו כלומר שלא נעקרו וניתקו מן השדרה כלל שזה פונה כעלי החריות ר"ל כעלי חריות הדקל שזה פונה לכאן וזה פונה לכאן כענפי שאר אילנות. נפרצו והוא שידלדלו כו' פרש"י שניתקו לגמרי מן השדרה וחברן ע"י אגד. כחופיא שעושין אותם מעלין של לולב התלושין מהשדרה שאוגדין מהן הרבה ביחד והרי"ף פירש שלא נעקרו לגמרי מן השדרה אלא תלוין בה מעט ודעת הר"מ נראה כן וראיה לפירוש זה דתנינן גבי ערבה נפרצו עליה פסולה נשרו מקצת עליה כשרה ומשמע שיש חילוק בין נשרו לנפרצו שנשרו אינם מחוברים כלל ונפרצו הם: