כיצד היה מצותה כו' מביאין מורביות של ערבה. פירוש מורביות ענפים גבוהים ורכים כדאמרינן בגמרא רכות וארוכות וגבוהות אחת עשרה אמה כדי שיהו גוחות על המזבח אמה וז"ש הרב וראשיהן כפופין ע"ג המזבח ולא משכחת לה שיהו גוחות על קרנות המזבח אמה אלא כי מנח להו על שפת היסוד כדאמרינן עלה אמה זהו יסוד הרי לך שתי אמות עלה חמש וכנס אמה זהו סובב הרי לך ח' אמות עלה שלש וכנס אמה זה הוא מקום המערכה ושיסוע שלש כניסות לא היה אוכל מהמורביות כי אם אמה הרי לך י"א אמה שלהן כלות כנגד הקרנות בשוה ומאחר שראשיהן היו כפופין על ראשי המזבח בודאי על היסוד היו מונחות אא"כ חל שביעי שלו להיות בשבת זוקפין אותה בשבת. וכ"ת מ"ש ערבה מלולב דאמרינן לעיל דאע"ג דמצותו מן התורה כל ז' במקדש אפ"ה לא דחי שבת הואיל ולית ליה עיקר מן התורה בגבולין לא תדחי שבת ומשני כדי לפרסמו שהוא מצוה פירוש כיון דלא חזינן לה מדאורייתא בהדיא עבדו לה רבנן תקנתא שתהא דוחה שבת ביום אחד כי היכי דלא לשתכח מצות ערבה בשביעי וחכמים עשו חיזוק לדבריהם יותר משל תורה: