פרי עץ הדר הוא האתרוג דדרשינן הדר באילנו משנה לשנה. וענף עץ עבות כו' פירוש וזהו לשון עבות שהיא שלשלת וההדס הזה כי קיימי תלתא תלתא טרפי בקינא עשוי כמין עבות. ומצאתי כתוב בשם הרב ר' משה בר' יוסף שהיה מביא סמך על מאי דאמרינן דעבות הוי כי קיימי תלתא תלתא בקינא מהאי קרא דכתיב בספר מיכה על הרע כפים להטיב השר שואל והשופט בשלום והגדול דובר הוות נפשו הוא ויעבתוה הרי לך שלש עבירות ואח"כ ויעבתוה, נמצא דבשלשה ענינים נקרא עבות ולכן עבות ההדס שלשה עלין בקן אחד כי עבות שלש הוא או יתר פירוש דאין לו שיעור למעלה אבל יש לו שיעור למטה כדאמרינן בגמרא האי אסא מצראה כשר להושענא ואותו הדס יש בו שבעה עלין בגבעול אחד. אבל אם היו שני העלין כו' פירוש והיינו תרי וחד דאתמור בגמרא, אבל נקרא הדס שוטה פירוש ולהכי נקרא הדס שוטה מפני שאינו הדס כשר ואינו הדס גמור למצוה כיוצא בדבר מצינו בפרק יש נוחלין דלמא בוכרא דאימא הוא גמירי דכל בוכרא דאימא בוכרא סיכלא קרו ליה ולא מחמת סכלותו ושטותו נקרא כן אלא משום דלא הוי בכור גמור ליטול פי שנים דאונו ולא אונה דרשינן. הכי נמי גבי הדס כיון דאינו עץ עבות האמור בתורה קראוהו שוטה ואפשר לומר דמשום הכי נקרא שוטה משום שאינו ראוי אלא לעשות ממנו שוטים או שרביטים כי מאחר שאינו ראוי במצוה אין אדם מניחו בגנתו אלא לעשות ממנו שוטים כמה דאת אמר אבי יסר אתכם בשוטים ומתרגמינן המשענת אשר בידו שוטיתיה דבידיה: