כתב הרב כל שבעה הימים קורא בתוך הסוכה כו'. אמר המפרש והיינו דאמרינן בגמרא הא למגרס הא לעיוני דלעיוני בשמעתא כיון דשמעתא בעיא צילותא הוי חוץ לסוכה אם ירצה ואית דאמרי איפכא דלעיוני קבע הוא וצריך להיות בסוכה אבל למגרס עראי הוא ובר ממטללתא ואנו אין לנו אלא כמו שפסק הרב וכן דעת ר"ש ורוב המפרשים ומכאן אתה למד שחובה על כל אדם כשמשלים פרשיות החג עם הצבור בביתו קודם שילך לביהכ"נ שצריך לקרות אותם תוך הסוכה וכן מנהג וכיון דמקריא ומתניא בעי סוכה בעי ברוכי לישב בסכה והיינו דאמרינן לישב בסכה ולא לאכול בסכה משום דלישב בסוכה שייכא בכלהו דאיתנהו בכללא לאכול ולישן ולקרות ולשנות ולטייל ונקוט כללא דכיילנא לעיל בידך דכל מידי דבעי סוכה בעי ברוכי וליכא ספקא וכתב ר' האיי בתשובת שאלה מנהג ידוע הוא שהנכנס בחג לסוכת חברו לבקרו אף על פי שאינו שותה ואוכל בה חייב לברך לישב בסוכה המתפלל רצה להתפלל בסוכה או חוץ לסוכה: