מחצלת של קנים כו' סתמה לשכיבה לפיכך אין מסככין בה. פי' דהא הויא לה כלים ומקבלת טומאה אא"כ עשה אותה לסכוך דכיון דעשה לסיכוך אינה מקבלת טומאה דלאו כלי הוא. ואם יש לה קיר פי' מסגרת טפח סביב שראויה לקבל מה שנותנין שם כדאמרינן בגמרא והוא דלית לה גדנפא והני מחצלות שלנו סתמן לשכיבה ואסור לסכך בהן ודוקא כעין אותן מחצלות הבאות מארץ ספרד הנעשות ממין הגומא והן דקות ורכות וסתמן לשכיבה אבל אותן מחצלות של קנים מסככין בהן וליכא ספיקא שמותר לעשות מחצלת של קנים כגון אותן שקורין קניאש וגודלין אותן ואח"כ מותר לסכך בה. ומ"ש הרב ואפילו ניטל הקיר אין מסככין בה מפני שהיא כשברי כלים ליתא בגמרא בהדיא והוא מלשון הרי"ף. ובהני מחצלות שעושין מן הקנים הדקים החלוקים ועושין אותן כמין כוורת כדאמרינן כוורת הקש וכוורת הקנים העשויין לצבור בהן בר אם ניטלו מן הקרקע ממקום חיבורן ואין מחזיקות ארבעים סאה מסככין בהן דהא אין מקבלין טומאה דעשויין לנחת הן. ואפשר לומר נמי דאפילו מחזיקים ארבעים סאה כיון שאין להם שולים אין להם דין כלים ומותר לסכך בהן והדבר צ"ע: