סיככה בהוצין פירוש בית יד של הוצין דעתי שהר"מ פירש הוצין כמו חצין זכרים כעין שלנו שתוחבין אותם בבית קבול של חץ דכשרה דאע"ג דכלים נינהו פשוטי כלי עץ נינהו ואין מקבלין טומאה. ומיירי בודאי בהוצין חדשים שלא נכנסו בחצים דאי בישנים ונפל פרזלא מינייהו אמאי מסככין בהן ליתסרו משום בלאי כלים אלא לאו ש"מ כדאמרינן ואי קשיא לך הא פשוטי כלי עץ מקבלין טומאה מדרבנן וא"כ היאך מסככין ולאו מלתא היא דהנך פשוטי כלי עץ דקא איירי' בהו אין מקבלין טומאה אפילו מדרבנן כיון שאין משמשין את האדם ואת משמשי האדם כדגרסינן בספרי פרשת ויהי ביום השמיני דלאו מרבינן אלא שלחן וטבלא ואת הדולפקי לפי שהן דומיא דשק שמשמשין את האדם ואת משמשי האדם אבל סלם וכיוצא בו שהוא משמש את האדם ואינו משמש את משמשי האדם וכן מנורה וכיוצא בה שהי' משמשת את משמשי האדם ואינו משמשת את האדם אינן מקבלין טומאה. בנקבות שיש נקב בראשן והחץ עשוי כמרצע ונכנס לתוך הנקב ואשתכח דהוי להו בית קבול וראויין לקבל טומאה ואע"פ שהוא עשוי להתמלאת וכו' כלומר מלוי עולם מלהתרוקן עוד אעפ"כ בית קבול הוא ומקבל טומאה ככל כלי קבול: