1
כתב הרב מטה שבתוך הסוכה כו'. אמר המפרש אבל אינה גבוהה עשרה אע"פ שיש לה גג מותר לישב תחתיה דלא הוי אהל כיון שאינה גבוהה עשרה ולא מקריא סוכה כלל. ע"כ מפרק הישן:
כתב הרב וכן כילה שיש לה גג אפילו טפח וכו'. אמר המפרש אבל היכא שאין לה גג טפח אע"פ שגבוהה עשרה מותר לישן בתוכה דלא מיקרי אהל אלא א"כ יש לה גג וגבוהה עשרה כמ"ש הרב בסמוך. וכן המעמיד ארבעה קונדסין כו' פירוש והיינו קנופות ארבעה דאמרינן בגמרא וצ"ע דהא מסוגיא דגמרא משמע דקינופות כיון דקביעי אע"ג דלא גביהי עשרה כיון דאית להו גג אהל מיקרי.