1
כתב הרב העושה סוכה ע"ג סוכה כו' כשהיא גבוהה עליונה עשרה טפחים. אמר המפרש ר"מ פסק כשמואל דאמר עשרה טפחים כהכשרה כך פיסולה מה הכשרה עשרה אף כל פסל התחתונה כל היכא דעליונה גבוהה עשרה טפחים וכן הסכים הריא"ג והרב בעל המאור פסק כרב חסדא ורבא בר רב הונא דאמרי ארבעה שלא מצינו מקום חשוב בפני עצמו פחות מארבעה ויליף לה מהא דאמרינן גבי נויי הסוכה המופלגין ממנה ארבעה שהיא פסולה ומ"ש הרב או שלא היתה התחתונה יכולה לקבל כרים וכסתות שלא ע"י הדחק הוא ואם אין דיורין בעליונה דאמרינן בגמרא דלאו ממש קא בעי למימר ע"כ מפ"ק דסוכה: