1
בד"א בשלא היה כו' מיעוטו בדבר פסול כגון כלים וכוסות אם סוכה גדולה היא כשרה, פירוש דהא אשתייר בה שיעור כשר, ואם סוכה קטנה פסולה עד שימעטנו בדבר שמסככין בו דהתם הוי מיעוט דסכך כשר הוא אבל בדבר שאין מסככין לא הוי מיעוט דליכא שיעור דכשרות. היה רוב הסיכוך צלתו כו' והיינו פסל היוצא מן הסוכה לחד מארבע לישני דמפרש בגמרא ונקטינן בכלהו דלא פליגי אהדדי ולית לן לדחויי לחד מינייהו. ור"מ הביאם כלם כמו שביארנו בפרקים אלו הואיל וצלתה הכל מרובה מחמה הכל כשרה פירוש ובגמרא לא אמרינן האי לחודיה קאי והאי לחודיה קאי ותפסל בהאי פורתא דאית באותה סוכה דלא הוי מסוכך כהלכתו שהרי חמתו מרובה מצלתו קמ"ל דכיון דצלת הכל הוי רוב כשרה. ע"כ מפרק קמא דסוכה: