1
עירב דבר שמסככין בו כו'. ואע"ג דגבי פרכילי ענבים אמרינן לעיל שאם הרוב מהפסולת שמסככין בהן לכתחלה כמ"ש הרב בריש פרקין התם כיון דפסולת מרובה הו"ל כוליה סכך כשר אבל הכא כי מסכך ביה הו"ל פסול שהרי כל אחד בפני עצמו הוא. אם יש בסכך הפסול כו' פי' ולא מצטרפי אבל פחות משלשה כיון דשיעור סוכה קטנה שבעה טפחים אי איכא ארבעה ומשהו סכך כשר הני שלשה בציר משהו דאשתייר בסכך פסול מצטרפי בהדי סכך כשר וכשרה והיינו חד לישנא מארבע לישני דאתמר בגמרא גבי פסל היוצא מן הסוכה ודעת הריא"ג אע"ג דמצטרף אין ישנין תחתיו ואין יושבין תחתיו והרב בעל התוספות כתב דמצטרף וישנין תחתיו אבל אויר פחות משלשה מצטרף ואין ישנין תחתיו וכן דעת רש"י והרב בעל העיטור והכי איתא במסכת ברכות ירושלמי בפ"ג שאכלו ובגמרא דידן נמי הכי מוכח שהאויר חמור מסכך פסול: