1
כתב הרב וחבילי קש כו' חבילי זרדים הן מיני קנים דקים ובעודן לחים בהמה אוכלתן וכשהן יבשין עומדין להסיקא אין מסככין בהן פירוש כשהן קשורין ולא משום דפסילי לסיכוך אלא גזרה כו' והוא מתחלה לא עשה סכך זה לצל אלא ליבש ואם התירן כשרות פירוש ואפילו נתכון מתחלה ליבשן ולהצניען שם שהרי עשה בהם מעשה ותו לא הוי באותה סוכה משום תעשה ולא מן העשוי ואין חבילה פחותה מכ"ה בדין. והגיה הראב"ד בירושלמי מצאה ולא ידעתי למה כתבה שהרי אפילו אגד שלשה שמיה אגד ע"כ. ויש לומר דחילוק יש בין חבילה לאגודה דחבילה הוא דאינה פחותה מכ"ה זרדין אבל אגודה בשלשה מיקריא אגודה וכלהו רבנן קמאי ובתראי הביאו זה הירושלמי בהלכותיהן: