העושה סוכתו בראש העגלה. ואע"ג דמטלטלין או בראש הספינה שהוא מקום גבוה של ספינה והים גבוה מאד ואין הרים מקיפין אותו והרוח שולטת שם ועוקרתה כשרה דדירת עראי סגי בה. ועולין לה בי"ט פי' ומשום דבעי למתנא ואין עולין תנא דעולין דפשיטא הוא דעולין. בראש האילן שתקן מושבו בראשו ועשה שם מחיצות וסכך על גבן כשרה לחולו של מועד. או על גבי גמל ר"ל שנתן דלתות על הגמל והן קרקעות הסוכה ועשה למעלה מחיצות וסיכך על גבן כשרה. ואין עולין לה בי"ט לפי שאסור לעלות באילן או על גבי בהמה כדתנן התם אלו הן משום שבות לא עולין באילן ולא רוכבין ע"ג בהמה באילן שמא יתלוש וע"ג בהמה שמא יחתוך זמורה מיהו אם עבר ועלה עליה יצא י"ח. היו מקצת הדפנות כו' פירוש כגון שנתן דלת או נסרים בראש האילן לקרקעית הסוכה ועשה שם סביבות הקרקעית שתי דפנות או אחת מענפי האילן ואותן הנסרים שינתנו לקרקעית הסכך לא יוכלו לעמוד כי אם ע"י מחיצה שבנה בארץ עד הנסרים שבראש האילן וסמך ראשי הנסרים על אותה מחיצה ובנה והגביה זו עד עשרה למעלה מן הנסרים או יותר עד שהגיעה לגבהה של סוכה לסככה ונמצאו לסוכה שלש דפנות שתים בידי אדם ואחת באילן או בהפך הואיל ואם ינטל האילן שעל קרקעית הסוכה שאינו יכול לעמוד בסמיכת שתים שבארץ אין עולין לה בי"ט מפני שמשתמש באילן. ע"כ מפרק הישן: