כתב הרב שיעור הסוכה גבוהה אין פחות מעשרה טפחים. לפי שלא נקרא סכך אא"כ יש חלל תחתיו עשרה טפחים וכתוב היו הכרובים פורשים כנפים למעלה סוככים בכנפיהם על הכפורת וגובה הארון תשעה טפחים דכתיב אמה וחצי קומתו ועובי הכפרת טפח דאין פנים פחותין מטפח וה"נ אמרינן בלחם הפנים שעביין טפח ויש מגיהין שהגיהו במקצת ספרים ה"א כדי שיקרא הגבוהה ואעפ"כ לא נתקן מה שהוקשה להם כי היה לו לכתוב גבהה כנגד רחבה ואלו מחקו הו"ו היה נתקן לפי סברתם ולפי מה שהגיהו היה להם להגיה אות ה"א במלת רחבה ויקרא והרחבה וברוך השם אשר נתן בלבם כן כדי שתשאר כונת הרב בצחות לשונו כי אני אומר כי הרב הוציאו מן המקרא שכתוב בספר שמואל אל תבט אל מראהו ואל גובה קומתו ונקרא גבוהה במפיק הה"א והוא כמו גבהה ופירושו גובה שלה אלא מתוך לשונו של אדם ניכר אם ת"ח הוא אם לאו כמו שאמרו מברכותיו של אדם ניכר כו' ומיני' דידיה יליפנא לה שכתב בהלכות מזוזה עשרה תנאין יש בבית ואחר כן יתחייב הדר בו לעשות מזוזה כו' עד ויהיה גבוה השער י' טפחים או יתר ואם נפשך לומר שהרב ז"ל היה קורא גבוה השער ויהיה תאר זה לא יתכן להקדים התאר למתואר ועוד שהרי בהלכות עירובין פ"ג כתב הרב צריך להיות גבוה הפרצה מלא קומתו ובהלכות שבת פי"ז כתב גבי קורה של מבוי היה גבוהה פחות מעשרה ומלת גבוה שם בפלס בגדול זרועך לפי זה הפירוש וכן הוא בספר השרשים מפי החכם ר' שמואל הכהן ז"ל אך אני הוספתי בדבריו: