1
כתב הרב כמה תקיעות כו'. אמר המפרש דשלש תרועות הנאמרות ביובל ובראש השנה הן אלה. ביובל כתוב והעברת שופר תרועה. ובראש השנה כתוב זכרון תרועה מקרא קדש ויום תרועה יהיה לכם וכל תרועה פשוטה לפניה כו' כדיליף בגמרא דאמרינן התם מנין שפשוטה לפניה ת"ל והעברת ומנין שפשוטה לאחריה ת"ל תעבירו הרי שתי פשוטות תחלה וסוף ותרועה באמצע והעברת קול הוא דכתיב ויעבירו קול במחנה. ותקיעה קול משוך הוא ומפי השמועה כו' דבגמרא ילפינן לה בגזרה שוה וגזרה שוה קבלה היא רב מפי רב כדאמרינן אין אדם דן גזירה שוה אא"כ למדה מרבו ורבו מרבו עד סיני. ומה שכתב הרב שמייללין הנשים ביניהם ר"ל בעת שקרה להן מקרה שנושאות קול נהי עליו והנהי היא תכיפת היללה: