1
כתב הרב י"ט של ראש השנה שחל להיות בשבת כו' עד ואין הכל בקיאין לתקוע. אמר המפרש מה שכתב הרב או מוציאו מרשות לרשות כי לא תמצא בתלמוד אלא ויעבירנו ארבע אמות ברשות הרבים כו' הוא הדין דאיכא משום הוצאה אלא תלמודא רבותא נקט שאפילו יהיה השופר ברשות הרבים אתי למיעבד איסורא א"נ מש"ה נקט העברה משום דאשכחן בה קולא כגון פחות פחות מד' אמות והרב השלם לא הפיל דבר מהענין הצריך לכתוב מרוב שלמותו הגדולה שהכל חייבים בתקיעה כלומר בין חכמים בין עמי הארץ ואין הכל בקיאין לתקוע שאין הכל יודעין סדר התקיעות היאך הם וכמה שיעורם וגם נוסח הברכות ושמא ילכו אצל בקי ללמדם ויעבירנו או יוציאנו: