ובשאלתות דמר רב אחא נשי נמי מיחייבינן לקדושי ביממא דשבתא דאמר רב אדא בר אהבה נשים חייבות בקידוש היום דבר תורה ואמאי מ"ע שהז"ג היא ונשים פטורות אמר אביי מדרבנן א"ל רבא והא דבר תורה קאמר ועוד אי הכי כל היכא דפטירין מדאורייתא ליחייבינהו מדרבנן אלא אמר רבא זכור ושמור בדבור אחד נאמרו כל שישנו בשמירה ישנו בזכירה ונשים הואיל וישנן בשמירה ישנן בזכירה ואמר מר רב האיי נשים חייבות בקידוש היום דבר תורה ואע"ג דזמן גרמא דכל שישנו בשמירה ישנו בזכירה, ולי אית מרבנן דאמר כיון שאשה ישנה בזכירה מה"ת אשה מברכת לבעלה אלא שהיא מגונה אבל קטן כיון שאינו מחויב בדבר אינו מוציא אחרים ידי חובתן, ובשאלתות דמר רב אחא נמי מאן דלאו בר חובה היא כגון חש"ו כי מקדש לא מפקין אחרים ידי חובתן כדתנן זה הכלל כל שאינו מחויב בדבר אינו מוציא את הרבים ידי חובתן וכתב נמי רב אחא ברם אלו מאן דבעי מזבין שרגא וקידושא לשבתא וליכא בידיה אלא [על] חד מינהון הי מינייהו עדיף קידוש היום עדיף דהו"ל חובה דאורייתא דכתיב זכור את יום השבת לקדשו ואמר מר זכרהו על היין בכניסתו אבל נר לכבוד בעלמא היא או דילמא נר עדיף דאי ליכא נר לא מיתאכיל ליה ולא מישתי ליה ומעניא שבתא ולא הו"ל שלום בביתיה, ת"ש דאמר רבא פשיטא לי נר ביתו ונר חנוכה נר ביתו עדיף משום שלום ביתו בעי רבא נר חנוכה וקידוש היום הי מינייהו עדיף בתר דבעיה הדר פשטה פרסומא ניסא עדיף. וכתב הנגיד הכי ולי אית מרבנן דאמר תניא כבוד יום וכבוד לילה כבוד יום קודם לכבוד לילה ולא איפשיט בהדיא מאי כבוד יום ומאי כבוד לילה ומדקא מפרש מר רב אחא דנר לכבוד בעלמא היא איכא למימר דכבוד לילה כגון נר בלילי שבת, וממילא ידעת דכבוד יום כגון עונג שבת וכיוצא בו, ועוד מדקיי"ל אם אין לו אלא כוס אחד קידוש היום קודם לכבוד היום ידעת דהכי היא ועוד דאמר מר בר רב אשי לענין קידושא רבה דיומא דשבתא אתויי כסא ומברך עלי' "ומשגר" משום כבוד השבת: