וכיצד ירגיל אדם עצמו בדיעות אלו עד שיקבעו בו יעשה וישנה וישלש במעשים שעושה וכו' ויחזור בהם תמיד עד שיהיו מעשיהם קלים עליו וכו' ויקבעו הדעות בנפשו. מרן לא העיר מקורו טהור איה איפה משכן כבודו, אבל מקורו מקור מים חיים הוא במסכת' אבות פרק ג' משנה ט"ו דתמן תנינן והכל לפי רוב המעשה, ועיין בפירוש הרע"ב ובתי"ט שם אבל רבינו ז"ל בפירושו פירש וז"ל, ואחר כך אמר שהמעלות לא יגיעו לאדם לפי גודל המעשה אבל לפי רוב מספר המעשים, והוא שהמעלות אמנם יגיעו בכפל המעשים טובים פעמים רבות ועם זה יגיעו קנין חזק, לא כשיעשה האדם פעל אחד גדול מפעולות הטובות, כי בזה לבדו לא יגיע לקנין חזק, והמשל בו כשיתן האדם למי שראוי אלף זהובים בבת אחת לאיש אחד וכו' לא יעלה בידו מדת הנדיבות בזה המעש' האחת הגדול, כמו שמגיע למי שהתנדב אלף זהובים באלף פעמים וכו' שזה כפל מעשה הנדיבות אלף פעמים והגיע לו קנין חזק, וזה פעם אחת לבד התעוררה נפשו התעוררות גדולה לפועל טוב ואח"כ פסק ממנו וכו' וזה ענין אמרו לפי רוב המעשה אבל לא גודל והן הן הדברים שנאמרו למשה פה.