1
את שאינו בצלם ובדמות. כגון בהמה:
2
זכה אדם ורדו. שולטים בכל:
3
לא זכה ירדו. אחרים מושלים בהם כגון בהמות וחיות מזיקן שהקב"ה נפרע מהן על ידם:
4
למה שכתוב בהן ברכה. ברכה לדגים ברכה לאדם:
5
והלא אין כתוב בהם ברכה אלא בששי לאדם ובחמישי לדגים. א"כ למה נישאת ליום רביעי. דברכה בחמישי ובששי כתיב. עדיין הוא בכלל ברכה:
6
רביעי אור לחמישי. מערב רביעי נעשה ערב חמישי לכך בתולה נשאת ברביעי ונבעלת לאור חמישי הואיל ונאמר בו ברכה לדגים:
7
חמישי אור לששי. ערב חמישי הוא ליל ששי לכך אלמנה נשאת בחמישי ונבעלת בליל ששי הואיל ונאמר בו ברכה לאדם:
8
וכבשה. האיש כובש את אשתו לתשמיש:
9
על שניהם הוא אומר וכו'. דשניהם נצטוו על פריה ורביה:
10
ויברך אותם אלהים נטל כוס של ברכה וכו'. מצינו שהקב"ה מברך חתנים מכאן שבני אדם חייבים לגמול עם קטניהם וגדוליהם: