עקב אשר שמע אברהם בקולי - על העקידה, דכתיב: אשר שמעת בקולי. בקולי , a reference to the binding of Yitzchok where the Torah had used the expression (22,18) עקב אשר שמעת בקולי, “as a consequence of your heeding My instructions.
וישמור משמרתי - כגון מילה, דכתיב בה: ואתה את בריתי תשמור. וישמור משמרתי, a reference to the circumcision, where G’d had used this expression (את בריתי תשמור) describing the command in 17,9 to circumcise himself.
מצותי - כגון מצות שמנה ימים, דכתיב: כאשר צוה אותו אלהים. מצותי, the command to perform circumcision when the baby is eight days old; as in 21,4.
חוקותי ותורותי - לפי עיקר פשוטו: (מצות) הניכרות (=השכליות) כגון: גזל ועריות, וחימוד, ודינין, והכנסת אורחים, כולם היו נוהגין קודם מתן תורה, אלא שנתחדש ונתפרש לישראל וכרתו ברית לקיימן. חוקותי ותורותי, basically these include all the laws known to mankind prior to the giving of the Torah, such as not murdering, not stealing, etc. They include virtues such as extending hospitality. At the time the Torah was revealed, these were renewed and elaborated on. At that time the covenant to keep these laws forever was concluded with the Jewish people.