1
גמרא במלוה צריך למשכון קמפלגי. עי' פרש"י ובתוס' מוכח דגם מתניתין איירי בכזה ולכאורה קשה דא"כ איך פליג ר"י ואמר הלוהו מעות ש"ח הא ה"ל שוכר מעליא ואית ליה דדינו כש"ש ואולי דמש"ה מחליף רבה ב"א לעיל (פ ב) אבל לדעת הפוסקים שהבאתי לעיל (פא) דבשוכר ל"א הואיל ונהנה מהנה א"ש בלא"ה דהכא אין הכוונה שצריך להשתמש בו בתמידות אלא לפרקים בשעה שמצטרך ואחר כלות שימושו שוב אין דין ש"ש עליו או דמיירי שעדיין לא נצרך להשתמש בו [ועי' בש"ך סי' עב ס"ק יא] :
2
תד"ה אימור. אע"ג דאחריות המשכון עליו מגניבה ואבידה מדשמואל. וכן בסה"ד והא קי"ל כשמואל והוי ש"ש נראה דאף דדיני שומרין אינן בנכסי עכו"ם (שו"ע ר"ס ש"א) מ"מ הא דשמואל דטעמיה דהוה כפריש אבד המשכון אבדו מעותיך מהני גם בעכו"ם וכ"נ מדבריהם בשבועות (מד) בד"ה שומר בסופו: