1
גמרא מדד ואח"כ בירך כו'. לכאורה משמע דר"ל שאמר ברוך השולח כו' (עי' ברכות יב תד"ה ברכה אחת) דזה הוה ג"כ כעין תפלה כמש"א בפסחים (קיז ב) דצלותא גואל ישראל ע"ש בפרש"י ולשון הרמב"ם בפ"י מהל' ברכות הל' כב מדד ואח"כ בקש רחמים כו' ונ"ל דהיהי רצון והברוך הוא ברכה אחת וברוך הוא חתימת הברכה כמו תפלת הדרך וברכות י"ח:
2
גמ' שם אלא ביני אורבי. ב"ב (ג א):
3
גמ' שם א"ר ומודה שמואל בכותל. אי לא דמסתפינא הייתי אומר דצ"ל דא"ר מודה כו' פי' ולכן ביני אורבי הוה שמירה אבל מהרא"ש ל"מ כן: