ויאמר אלהים אל אברהם, אחר שאמר והיה שמך אברהם לא כתב משה אלא אברהם. וארז"ל (ברכות י"ג, ב"ר ע"ח) כל האומר לאברהם אברם עובר בלאו שנאמר ולא יקרא, ועובר בעשה, שנאמר והיה שמך אברהם. והקשו והלא אנשי כנסת הגדולה קראו שמו אברם, שנאמר אתה הוא ה' אלהים אשר בחרת באברם (נחמיה ט׳:ז׳) שניה היא עד שהיה אברם בחרת בו; ועל דרך הפשט אינם דרך אזהרה. ויאמר אלוקים אל אברהם, once G'd had changed Avram's name Moses never again spelled in the former way. Our sages have gone so far as to describe anyone referring to Avraham as Avram as having violated a positive as well as a negative commandment. (Bereshit Rabbah 46,8) They base this on the wording "your name shall not be called Avram, but your name shall be Avraham." (verse 5) Many people question this, pointing out that in Nechemya 9,7 we read אתה הוא ה' האלוקים אשר בחרת באברם , "you are the Lord G'd Who has chosen Avram." The answer is that perhaps what Nechemya meant was that G'd had chosen Avraham to be Avraham at a time when he was still known as Avram. According to the plain meaning of the text, the wording of the Torah is only a warning not to call Avraham by this former name, it is not part of the 613 commandments
ואתה את בריתי, כי בתנאי זה אהיה לך לאלהים ולזרעך אחריך ואתן להם את הארץ שתשמור אתה והם את בריתי זאת כמו שאומר אליך ואתה תצוה בה את בניך ואת ביתיך אחריך: ואתה את בריתי תשמר, G'd makes plain that the overriding condition upon which this covenant is based is the meticulous observance by Avraham and his descendants of the terms of this covenant. Avraham is to pass on this condition to his offspring as well as to his household.