1
אבל אם חתכו בסכין של נכרי צריך ס' כנגד כל הצנון כ"כ ספר התרומה והוא ס"ל כדעת ר"ת דאמרינן בכל האיסורים חנ"נ. ועמ"ש בסי' צ"ד דאף הרא"ש ורבינו דס"ל כר"א דלא אמרינן חענ"נ כי אם בבשר וחלב לא סגי כאן בחתכו בסכין של נכרים כדי הסכין לחוד דכיון דחתכו בהסכין דק דק בעינן בכל חתיכה נגד כל הסכין דשם נבילה עליה ולדעת הרא"ש בכל פעם קליפה מסביב דומיא דתחב הכף בקדרה ב' פעמים ואין בבצלים כ"כ מש"ה בעינן לפחות ס' נגד כל הבצלים. ובזה מיושב דלדעת הרא"ש ורבינו דס"ל דאין חריפות הצנון מבליע הבשר בכל הצנון כ"א כדי קליפה א"כ גם בסכין של איסור הל"ל הכי ולא יצטרכו ס' אלא נגד הקליפה אלא משום דלדידהו מיירי כאן בחתיכות דק דק דא"א להסיר מהן הקליפה מכל צד ועד"ר: