ור"ת אסר דחשיב ליה ככלי ראשון ומיהו אם עירה עליו די לו בקליפת העור שאינו מבשל אלא כדי קליפה עי' באשר"י פרק כירה דף קע"ז ע"א שכתב שם פלוגתת רשב"ם ור"ת ומבואר שם שר"ת חשבו לכלי ראשון גמור וכתב שם כמה ראיות לדבריו ובסוף מסיק ז"ל ומתוך כך היה מתיר ר"ת להכשיר על ידי עירוי כלי שנשתמש בו איסור בכלי ראשון. וכתב הרא"ש עליו דראייתו ממ"ש רבא נטוה ארתחו אינה ראיה דשאני יי"נ דתשמישו בצונן אבל כלי שנשתמש בו איסור כו' שאין מבשל אלא כדי קליפה כו' משמע שם מדברי הרא"ש דר"ת ס"ל דעירוי מחשב ככלי ראשון גמור וכן משמע בתוס' פרק כירה (שבת דף מ"ב) ריש ע"ב ע"ש ומ"ש כאן ומיהו אם עירה כו' דברי הרא"ש הוא. ומש"ר לקמן בסי' קל"א אמ"ש שם לענין הגעלת כלי איסור בעירוי דלר"ת מחשב ככלי ראשון רימז למ"ש דלר"ת מגעילין כל כלי איסור בעירוי ומש"ה מסיק וכתב שם דהרא"ש ס"ל כיון שאינו מפליט אלא עד קליפה מש"ה לא מהני בהגעלה כו' ע"ש: