1
וא"א הרא"ש ז"ל הכשיר בשניהם טעמו של הרא"ש כתב ב"י בשם בעל המאור שדרכו של אש להוריק האדום ע"י שליקה ובגמרא דנקט ירוקין שהאדימו ושלקן. והוריקו כשירה לרבותא נקטיה וכ"ש אדומים שהוריקו וחזרו והאדימו ע"י בישול שכשר הואיל ואין דרכו בכך ואע"פ שסברתו סותרת סברת הרשב"א מוכרחים לומר כן מתוך חלוקי גירסות הגמרא. והא דנקט לעיל ל"ש ירוקין שהאדימו ושלקן וחזרו והוריקו ל"ש אדומין שהוריקו וחזרו ושלקן והאדימו כשירה וזהו זו א"צ נומר זו לסברת הרא"ש דאם ירוקין שהאדימו שחזרו והוריקו ע"י האור כשרים אע"פ שדרכן להוריק ע"י בישול כ"ש אדומין שהוריקו וחזרו והאדימו ע"י בישול דכשרה נראה דנקט כן כדי לאפוקי משם סברת הרשב"א ודו"ק גם בלשון בין בין ובל' ל"ש כו' אין קושיא למה נקט זו ואצ"ל זו: