1
ולא אמרינן דחג שמיני עצרת מבטל וכתב הרא"ש והטעם מפני שלא נהג כלל דין ל' אע"ג דגיהוץ ותספורת אסורים במועד מ"מ מטעם אבילות לא נאסר ובזה אזיל לשיטתיה כדלעיל דלא אסר במועד כלל משום אבילות וצ"ע מ"ש משבת שחל להיות ערב הרגל דאמרינן כיון שנהג בו דין ז' בדברים שבצינעה שנתבטל ממנו דין ז' כמ"ש לעול ריש סימן זה ה"נ הא כתב רבי' על הרמב"ם דל"נ דבריו ושדברים שבצינעא נוהג וצ"ל כיון שמת ברגל והכל שם אחד לו ואין כאן סיכוי כמו התם שהיה שבת אחר כך רגל לכך אינו עולה ועיין בדרישה: