1
שעה אחת לפני ר"ה מבטל ממנו גזירת ז' ור"ה הרי י"ד ומגלח בעי"כ כו' הקשו התוס' מה אנו צריכין שיהא ר"ה כו' בלאה"נ מותר לגלח עי"כ דהוי קובר את מתו ח' ימים קודם הרגל דמבטל ממנו גזירת ל' ומתרצין דהא דאמרינן ח' ימים קודם הרגל מבטל ממנו גזירת ל' דוקא היכא דנוהג אבילות ז' ימים אבל זה שלא נהג אבילות כ"א יום אחד לא אמרינן י"כ תבטל שלשים עכ"ל פי' הואיל שלא נהג אלא יום אחד בתורת שבעה דהיינו היום שלפני ר"ה ומיד נתבטל ממנו גזירת ז' ואחר ר"ה לא נהג אבילות של תורת ז' לכן אי לא הוי ר"ה כשבעה לא היה י"כ מבטל ממנו גזירת ל' והוי גרע מאילו התחילו האבילות אחר ר"ה. ותירצו עוד דנ"מ דר"ה נחשב כז' לענין דחשבינן אחר ר"ה שבת שלישית לישב במקומו כמבואר לעיל בסימן שצ"ג: