1
בהמת ארנונא כו' ופטורה מהבכורה פי' כל העדר אע"פ שיכול לסלקו במעות מ"מ כל זמן שלא סלקו חשיבי יד נכרי באמצע רש"י (ודוקא שעיקר חיובא על הבהמות אלא שיכול לסלוקי במעות אבל אם אמר לנכרי שיתן לו כ"כ מעות כמה ששוין הולדות הואיל שאין שיעבוד הנכרי על הולדות אין נפטרים בזו כ"כ מהרא"י בפסקיו סימן ק"ל עכ"ה):
2
ובזמן הזה מצוה לשתף עם הנכרי כו' ר"ל לאפוקי בזמן הבית שאסור להפקיע קדושתו וגם לא חיישינן שיכשל בגיזה ועבודה שלא חיישינן להכי אלא בזמן הזה שישהנו בידו זמן רב עד שיחול בו מום לאפוקי בזמן הבית יכול להקריב אותו למזבח מיד כשיגיע זמנו: