1
אם יאמרו שהרוב נשרש לפני הפסח משמע דוקא שהרוב נשרש אבל מחצה על מחצה לא ולא אמרינן דאף אם הוא מחצה על מחצה מ"מ ספק ספיקא הוא כדלעיל א"נ י"ל דנקט רוב משום דא"א לצמצם ולידע אם הוא מחצה על מחצה אם לא שהרוב נשרשה קודם הפסח דאז הוא ניכר לעינים וק"ל:
אם יאמרו שהרוב נשרש לפני הפסח משמע דוקא שהרוב נשרש אבל מחצה על מחצה לא ולא אמרינן דאף אם הוא מחצה על מחצה מ"מ ספק ספיקא הוא כדלעיל א"נ י"ל דנקט רוב משום דא"א לצמצם ולידע אם הוא מחצה על מחצה אם לא שהרוב נשרשה קודם הפסח דאז הוא ניכר לעינים וק"ל: